Af en toe heeft een mama wat tijd voor zichzelf nodig. Op vrijdag zijn de kindjes altijd bij oma en opa. Het ideale moment om mezelf wat in de watten te leggen.

Ik heb altijd al de neiging gehad om mezelf te veel opzij te zetten. Dat deed ik al voor we kindjes hadden en dat is er dus niet op verbeterd. Het is een klassieke val waar we als mama wel vaker intrappen. Gewoon voor het gemak. Want wat je zelf doet, doe je toch beter?
Bovendien: mannen tevreden, mama tevreden. Geen gezeur, geen gedoe.





Maar soms heb je even iets voor jezelf nodig. Vroeger ging ik dan wel eens shoppen, maar tegenwoordig kom ik ook eerder met kleren voor de kindjes thuis. Dus dat helpt me ook niet verder. Vorige maand heb ik me voor het eerst getrakteerd op gelnagels en dat was al jaren geleden!
Veel vriendinnen van me doen dat vast en zeggen dat je jezelf echt zoiets moet gunnen.
Dus dat doe ik nu ook. Mijn nagels waren na enkele weken al behoorlijk uitgegroeid en ook met de verbouwingen hebben ze serieus afgezien. Verschillende producten die de glans wegnemen en kap en breekwerken waardoor je krassen maakt in de randen van je nagels... Helaas, hierdoor is het tijd voor vernieuwing.

Vrijdagochtend 9 uur had ik een afspraak in het salon van Stephany, de vaste nagelstyliste van mijn vriendinnengroep. Het mocht iets extravaganter dan laatst. Iets met glitters. Sofie werkte mijn nagels bij vandaag. Ik heb wat ideetjes op Pinterest gevonden en ik legde mijn favoriet aan haar voor. 

Ik ben super tevreden met het resultaat. Het is een perfecte kleur voor de overgang naar de lente die langzaam op gang mag beginnen komen. Ik vind het nog te vroeg voor echt een felle kleur.
Nadien ben ik nog op cadeautjesjacht geweest voor mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder en heb ik er nog snel van geprofiteerd om een leuke outfit te scoren voor het verjaardagsfeestje van Levi, nu zondag. Dubbel check. 
Even de blog wat bijwerken, want volgende week begint de school terug en is het mijn laatste week halftijds werken. Dat betekent een pak minder vrije tijd!
Daarna naar de schoonouders thuis om de verjaardag van mijn schoonmoeder en die van Levi alvast te vieren.