Levi is bijna jarig. Op 19 maart wordt hij 4. maar omdat maart zo'n overvolle, drukke maand is, was zijn verjaardagsfeestje vandaag al.



Wauw... Ik herinner me die eerste, tweede en derde verjaardag nog zo goed en nu vieren we zijn vierde alweer.
Elk jaar kies ik een thema uit en daar werken we dan een beetje rond. Niets te groots. Een beetje decoratie, een taart, maar verder houden we het bescheiden.
Voor zijn eerste verjaardag hebben we zelf gekozen voor het thema Koekiemonster. Ik had een leuke taart gezien, die laten namaken en daar verder rond gedecoreerd.
Toen hij twee werd, was hij helemaal gek van Paw Patrol en dus werd dat het logische nieuwe thema. Ik maakte toen de taart zelf, haalde wat inspiratie van Pinterest en het was echt een succes.
Vorig jaar had ik heel weinig tijd en werden het twee taarten van bij de bakker en geen themadecoratie. Wel had ik twee dino's op de taarten gezet.

Dit jaar is dus een beetje een goedmakertje. Eén van Levi's lievelingsfilms is The Good Dinosaur en daar bestaat gelukkig wel wat decoratie en speelgoed van. Thema gekozen.


Gisteren hingen we de slingers al op in de woonkamer en werkte ik de hele dag aan de taart. Het is een naked cake geworden, bekleed met wat botercrème en opgelapt met chocoladeglazuur en speculaas. Bovenop staan de hoofdfiguurtjes uit de film en een kaars in de vorm van een 4.
Op zich is het concept heel eenvoudig, maar er is wel veel werk in gekropen.


De tafel heb ik aangekleed met blauw papier en bordjes en servetten van de film. Zo is het wel prettig voor Levi, maar ook niet te druk voor ons. Bovendien is de afwas tot een minimum beperkt en dat vind ik ook heel belangrijk!


Levi heeft zo genoten van zijn dag. De hele familie was er en dat was voor het eerst in deze samenstelling. Ook mocht zijn beste vriendinnetje Hanne mee komen vieren en dat was echt een succes. Ze hebben met zijn tweetjes al het speelgoed ondersteboven gehaald, maar ze hebben zich geweldig geamuseerd en wij hebben er ook nog iets aan gehad. Super fijn!
Stiekem kijk ik al uit naar Lewis zijn eerste feestje. Al zal die er nog niet zo veel van beseffen.
Even denken welk thema ik daarvoor kan kiezen. Maar eerst nog: de traktaties voor Levi's klas, volgende week!