Het mag gezegd worden, het weer van de afgelopen dagen was heer-lijk! Van 's morgens tot 's avonds buiten vertoeven, een opblaasbaar zwembadje en waterpistolen en 's avonds een gezellige barbecue of gewoon al met zijn allen buiten eten. I love it.
Voor Lewis en Levi was het hoog tijd dat de lente aanbrak. Levi speelt super graag buiten. Of het nu is om te fietsen, steppen, krijten, voetballen, 'gansrijden' of gewoon buiten met de auto's te rijden...
Maar Lewis even goed. Hij is tijdens de hittegolf van vorig jaar geboren. Zijn eerste maanden waren bloedheet. Hij heeft zo veel tijd buiten doorgebracht. We zijn op vakantie geweest toen hij een maand oud was en heeft enkel de binnenkant van het huis gezien toen het bedtijd was.


Hij was dus meer dan in zijn element dat hij mee naar buiten mocht. Een risico, dat wel, want hij heeft een ik-stop-alles-in-mijn-mond-en-stik-ook-overal-in-fase.
Je zou ook denken dat een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot. Helaas, blaadjes, kattenbrokken en gras zijn elke keer even vervelend als ze in je keel terecht komen.
Box dan maar buiten zetten en af en toe in het gras, met een tutje dan. (You know: buffer!)

Lewis staat heel graag op zijn benen en probeert al wat te stappen rond de salontafel. Dus ik heb een week geleden het loopwagentje van Levi van de zolder gehaald en dat sloeg meteen aan.
Omdat het op het gras niet zo snel wegrolt, heeft Lewis vorige week al zijn eerste stapjes met de loopwagen gedaan en ondertussen probeert hij zich echt door het huis te bewegen.
Sturen gaat nog moeilijk, maar als je hem af en toe omdraait en in een richting stuurt, dan kan hij zijn plan wel trekken.



Levi was ook zo'n snel mannetje. Hij stapte op 9 maanden rond de tafel en alle maanden ertussen aan de hand. Op 13 maanden stapte hij zelfstandig.
Grappig genoeg had ik net vandaag een herinnering op Facebook dat hij zijn eerste individuele stapjes naar mij toe zette. Die week was hij ermee weg.

Of Lewis even snel of sneller is, dat zullen we nog even moeten afwachten. Hij heeft er alleszins het grootste plezier in. Wij allemaal trouwens ook, om hem bezig te zien. Soms gaat het best vlot, maar als ik eerlijk ben, ziet het er vaak nog heel gek uit. Een beetje zoals een piraat met een houten been en een karretje. Maar toch ben ik razend trots op hem.